Reparatii centrale termice in Bucuresti – Ilfov


In articolul asta, o sa va povestesc cum e situatia cu reparatiile la centralele termice, service-ul si garantia in Romania.

Saptamana trecuta am fost in vizita la Future Line Instal, la cafeaua de dimineata, unul dintre cele mai mari service-uri de centrale termice din Bucuresti Ilfov.

Am vorbit cu Alex Popescu, owner-ul business-ului, despre domeniu, cum merge industria si ce plan de afaceri mai are.

Alex se ocupa de treaba asta cu service-ul de centrale termice de foarte multi ani, de prin 92′, deci are o experienta foarte mare in domeniu, are toate autorizatiile posibile si imposibile, dar pe langa asta cel mai important si cel mai important este ca are un stoc impresionant de piese de schimb, pentru aproape toate centralele termice vandute in Romania.

Este cel mai important furnizor de piese de schimb pentru Ariston, Baxi, Berreta, Cosmosgas dar are si celelalte branduri in portofoliu.

Pe partea de piese de schimb, dezvolta un site, piesamea.ro, unde ar trebui sa gasesti orice piesa de schimb pentru centralele termice metionate mai sus. Pe site gasesti toate schemele tehnice de la centrale, iar pe baza lor poti identifica usor piesa pentru centrala termica. Poti sa gasesti piesele dupa cod daca il ai deja.

Ai deasemenea posibilitatea sa gasesti aceeasi piesa la mai multi furnizori si sa alegi piesa cu pretul cel mai bun.

Ai impresia ca exista un service de centrale termice 24 din 24 ore / 365 de zile in Romania ?

Da, multi dintre beneficiarii de centrale termice doresc sa aiba service sau interventie in cel mai scurt timp de la aparitia unei defectiuni la centrala termica.

Ei bine daca ar fi sa se intample acest lucru inseamna ca, beneficiarii ar trebui sa aiba un asa zis contract de service cu o companie suficient de mare care sa aiba un serviciu de call center, care sa preia toate solicitarile 24 din 24 de ore.

Deci ar trebui sa aiba cel putin 3 angajati numai pe call center si suplimentar probabil ca ar trebui sa aiba niste angajati care sa ii inlocuiasca in zilele libere legale.

De asemenea ar trebui sa existe si cativa ingineri de service disponibili in zilele respective, pentru constatare si interventie efectiv.

Deci, in principiu daca gasesti un vanzator de centrale termice care te abureste ca, da la centrala lui ai service in 24 de ore in orice conditii, sa fii sigur ca e vrajala.

Sa zicem ca ai rezolvat partea cu call center-ul, cu oamenii de service, vine cineva sa constate. Poate cineva de la service este o cunostinta si te ajuta. In cele mai multe cazuri poate sa fie o deplasare inutila.

Dar daca totusi ai nevoie de o piesa de schimb?

In acest caz trebuie sa stii ca in majoritatea cazurilor service-urile la nivel national nu prea au piese de schimb pe stoc pentru centralele termice.

Este o iluzie sa crezi ca un service mic de 3 – 4 angajati are un stoc de piese pentru centrale termice. Poate au cateva chestiuni pentru cele mai servisate centrale de catre ei. Niste senzori, niste electrozi. etc.

Imagineazati ca daca e un service multi-brand pentru 5 furnizori de centrale termice, fiecare furnizor are cel putin 10 modele de centrale termice scoase in ultimii zece ani.

Nu mai vorbesc de furnizorii care scot la fiecare doi ani, alt model de centrala termica pe gaz, pentru fiecare putere.

Fiecare centrala are peste 200 de componente. Daca ar fi sa tina top zece cele mai defectabile piese la o centrala termica, acestea din pacate sunt si cele mai scumpe piese, (placi electronice, ventilatoare, vane cu 3 cai, pompa de recirculare, vana de gaz, etc).

Crezi ca un service mic ar tine cateva mii de eur blocati in stocuri de piese de schimb pentru centralele termice pe gaz?

Singurul furnizor de pe piata, din cate stiu, care si-a obligat partenerii de service sa cumpere un stoc de piese de schimb de 2000 de eur de start, a fost Buderus, dar nici un partener nu avea obligativitatea sa-si reinoieasca stocul.

Dupa cum vedeti mai sus, serviciile ireprosabile costa, asa ca in domeniul asta, destul de prost platit, e cam greu sa faci interventie in cateva ore.

In perioada de garantie nu se prea fac contracte de service si daca ai nevoie de o interventie in garantie si ai cumparat centrala termica de la supermarket lucrurile devin foarte complicate.

De ce?

Daca ai cumparat centrala de la supermarket, ai o lista cu multi parteneri service pe care nu prea o sa-i intereseze daca ai sau nu o problema foarte mare in garantie si nu o sa vina de urgenta sa-ti rezolve tie problema. Interventiile in garantie sunt foarte prost platite de catre furnizori, asa ca, clientii prioritari sunt cei care au cumparat centrala termica de la ei sau macar daca au facut punerea in functiune si autorizarea de functionare cu ei

Cum functioneaza acum lucrurile la service?

Deobicei, daca ai un service bun, o sa fii programat in 24 de ore de la apel, pentru constatare. Daca se constata ca ai nevoie de o piesa noua, aceasta se comanda la furnizor, care in principiu are pe stoc toate piesele de schimb, dar asta nu e neaparat valabil. Daca prinzi curierul in toane bune, piesa se livreaza dupa alte 24 de ore si bineinteles ca trebuie sa ai si omul de la service disponibil pentru interventie a doua zi.

Deci, in principiu o schimbare de piese la o centrala termica pe medie se poate face cel mai rapid in 48 de ore.

Din pacate la noi nu prea exista companii de service dedicate unui singur brand, pentru ca nu exista piata pentru asa ceva in Romania.

Cel putin la Future Line Instal ai partea de call center asigurata, interventie in timp rezonabil si piese de schimb pe stoc.

 

Ce trebuie sa facem inainte sa sunam la centrul de service ?

De multe ori se intampla ca cei de la service sa fie chemati la interventie pentru probleme care nu au legatura efectiv cu centrala sau nu intra sub incidenta garantiei. Inainte de a programa o interventie service pentru ca centrala ta termica nu merge, trebuie sa faci urmatoarele lucruri:

1 Trebuie sa gasesti manualul de instalare si utilizare al centralei termice

2 Trebuie sa verifici daca centrala ta este in priza, are toti robinetii deschisi este alimentata cu apa, curent si gaz.

3 Cu ajutorul manualului trebuie sa identifici eroarea de pe centrala, pe care ar fi bine sa o comunici catre centrul service.

4 Daca este o eroare legata de lipsa gaz este foarte probabil ca vana de siguranta de la detectorul de gaz sa se fi declansat si trebuie re armata

5 Mai poti verifica vizual daca scurgerea de condens nu este blocata sau daca cosul de fum nu este infundat.

6 Mai poti verifica presiunea din instalatie, daca ai un manometru sau daca centrala are un manometru interior, daca presiunea este sub 1 bar, in general cam orice centrala se blocheaza

Cateva recomandari

Incearca sa nu mai cumperi centrale termice de la supermarket, chiar daca o sa economisesti 300 de lei. Daca o sa cumperi de la un magazin specializat in instalatii, cu traditie, o sa ai parte de servicii de garantie si post garantie mai bune.

Click here for reuse options!
Copyright 2017 Adrian Sârbescu

+ There are no comments

Add yours

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.