Parerea mea despre IBC Focus

Daca te ocupi de vanzari in domeniul materialelor de constructii sau al instalatiilor si nu ai auzit de IBC Focus sau Victa, inseamna ca nu ai in arsenalul tau de vanzari toate tool-urile necesare.

Acest tip de serviciu a aparut in Romania acum 13 ani, cam tot pe atunci am inceput si eu sa utilizez acest tip de serviciu. Ei bine nu numai ca am am utilizat un singur furnizor adica IBC Focus, am utilizat serviciile tuturor frunizorilor de acest tip, de-a lungul timpului.

Noroc ca nu sunt prea multi.

Despre ce este vorba?

Practic in baza unui abonament anual ai acces la o baza de date cu proiecte de constructii, industriale, comerciale, rezidentiale. Unde in principiu primesti informatii despre proiect, stadiu si datele de contact ale investitorilor, antreprenorilor, arhitectilor, proiectantilor, etc.

La prima vedere pare un lucru simplu, ai primit lista si daca proiectul prezinta interes pentru tine, incepi sa dai telefoane si ai si incheiat contractul.

He he, ei bine nu e chiar asa simplu, ca daca ar fi simplu ar face toata lumea vanzari.

In primul rand in anii astia au fost doar doua companii care au oferit acest serviciu la un nivel ridicat, adica IBC Focus si EBuild si pe langa au mai oferit servicii cumva similare eSantiere, Agenda Constructiilor, etc.

Culmea este, cum de sunt doar doua companii care ofera acest tip de serviciu?

Sunt doar doua companii pentru ca acest tip de serviciu are cateava minusuri majore, ce se intorc impotriva lui si de care trebuie sa fii constient, ca sa stii cum sa-l utilizezi eficient.

Unul dintre ele este acela ca iti imaginezi ca toti agentii de vanzari au acelasi contact si o sa sune aceeasi persoana de nustiu cate ori, pe diverse teme si e foarte posibil ca respectivul sa nu-si mai dea numarul de contact.

Doi, in general proiectele apar  in baza de date ori mult prea devreme ori mult prea tarziu.

Este un instrument care se adreseaza in special vanzatorilor old style si se bazeaza pe o actiune de marketing intruziva, trebuie sa faci  cold call. Tehnicile mai moderne de marketing se bazeaza pe inbound marketing.

Dar, din punctul meu de vedere daca nu ai facut si cold call nu te poti numii vanzator.

Acum 10 ani primeai niste mailuri cu 100 de santiere intr-un excel si trebuia sa pierzi vremea cu analiza proiectelor.

Te apucai sa dai telefoane si dupa o saptamana aruncai listele in Junk.

In cei 13 ani de activitate IBC Focus a tot inovat, a  tot facaluit-o pe tema asta pana le-a iesit VICTA. O platforma web care este defapt o baza de date, bine structurata cu multe posibilitati de filtrare si cu functii preluate din CRM de monitorizare a proiectelor.

Asta inseamna ca poti sa te concentrezi exact pe proiectele pentru care ai ceva de oferit.

IBC Focus sunt cei mai scumpi din segmentul acesta dar abonamentele totusi au niste costuri rezonabile, pentru companiile care traiesc din vanzari.

Daca faci un singur contract intr-un an iti cam scoti banii pe investitia in abonament.

Care este secretul utilizarii platformei VICTA?

Din punctul meu de vedere softul Victa nu se foloseste in mare parte pentru contractarea directa. Cel putin eu nu am avut un mare succes pe partea, asta. Adevarul este ca trebuie sa te si ocupi.

Cel mai mare avantaj mi se pare utilizarea bazei de date pentru a face networking cu clientii repetitivi din aceasta baza de date. Clientii repetitivi sunt proiectanti, dezvoltatorii, etc.

VICTA ofera in momentul de fata niste facilitati pe care nu le vei mai intalni la nici un alt concurent si poti face cateva selectii foarte focusate.

Pentru a descoperii aceste functii super-interesante trebuie sa iei legatura cu Victor (cel mai bun Project Manager de la IBC Focus) la numarul de telefon 0730 031 001 iar daca ii spui ca il suni din partea mea vei primi si un bonus, evident.

Lasă un răspuns